Erityiskasvatuksen toimintaympäristöt ja yhteistyöverkostot 5 op (JY) - ERIP102

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • kuvailla erityiskasvatuksen toimintaympäristöjä elämänkulun eri vaiheissa
  • jäsentää erityiskasvatuksen yhteistyöverkostoja
  • tunnistaa tukijärjestelmät elämänkulun eri vaiheissa
  • soveltaa keskeistä tukijärjestelmiin liittyvää lainsäädäntöä

Sisältö

Erityiskasvatuksen toimintaympäristöt, tukijärjestelmät, lainsäädäntö, yhteistyöverkostot

Oppimateriaalit

  • Jahnukainen, M. (toim.) 2012. Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. Tampere: Vastapaino. Johdantoluku s. 15–54 sekä vähintään kaksi muuta lukua oppimistehtävän teemoihin liittyen. (E-kirja)
  • Määttä, P. & Rantala, A. 2016. Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkaisemassa. 2. painos. Jyväskylä: PS-kustannus. TAI Pihlaja, P. & Viitala, R. 2019. Varhaiserityiskasvatus. Jyväskylä: PS-kustannus
  • Finlex verkkosivut (http://www.finlex.fi)
  • Vapaavalintaiset artikkelit (3 kpl)
 
Käytämme evästeitä (olet hyväksynyt) (olet kieltänyt)

Käytämme oheisia kolmansien osapuolten evästeitä kävijäseurantaan ja markkinointiin, mikäli annat niille suostumuksen.

Facebook
Mainontaan liittyvä tiedonkeruu
Google
Kävijäseurantaan ja mainontaan liittyvä tiedonkeruu
Hyväksy
Kiellä
Peru