Markkinoinnin avainprosessit 6 op (VY)
Aika ja paikka
Ylivieska
Verkkotyöskentely
Etäluento: Johdantoluento etäluentona Ma 4.2. klo 18.00-18.45 (luentotallenne katsottavissa Moodlesta myös jälkikäteen).
Suoritustapa: Verkkokeskustelut ja tehtävät. Ei tenttiä.
Tehtävien palautus laaditun aikataulun mukaisesti tai 14.4. tai 20.5. mennessä.
Kouluttaja
Päivi Borisov
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija kykenee suunnittelemaan ja arvioimaan markkinointitoimintaa käyttäen hyväkseen markkinoinnin keskeisiä analyysityökaluja erilaisissa päätöksentekotilanteissa.
Sisältö
Markkinoinnin strategisten perusprosessien haltuunotto. Tämä käsittää ensinnäkin markkinoinnin strategisiin analyysivälineisiin perehtymisen. Näitä ovat esimerkiksi tuoteportfolio, asemointi, brändin differointi, konseptointi ja segmentointi. Toiseksi tämä sisältää ymmärryksen rakentamista markkinoinnin dynaamisista päätöstilanteista. Näitä ovat esimerkiksi tuotekehitys ja tuotteen elinkaari.
Kirjallisuus: