29.07.2024–26.08.2024 Verkossa
Kurssi voidaan liittää seuraaviin kokonaisuuksiin:
-Kauppatiede, avoimen väylä
-Kauppatieteiden sivuaineopinnot, perusopinnot 25 op
Paikka
Verkko-opinnot (Zoom, Moodle)
Kenelle
Avoimen yliopiston opiskelijat ja sivuaineopiskelijat
Ilmoittautuminen
16.6.2024 mennessä
Lisätiedot
Koulutussuunnittelija Anne Pohjanen
anne.pohjanen@pohjois-pohjanmaa.fi
puh. 044 465 2207
Aika ja paikka
Maanantaisin ajalla 29.7.-26.8.2024 klo 17.15-19.00
Etäopinnot (Zoom, Moodle)
Kohderyhmä
Avoimen yliopiston opiskelijat ja sivuaineopiskelijat
Kouluttaja
KTT Eija-Liisa Heikka
Tavoitteet
Kurssin läpäistyään opiskelija kykenee kuvaamaan markkinoinnin roolin organisaatiossa. Koska kyseessä on peruskurssi, opiskelija oppii kurssilla markkinoinnin keskeisimmät käsitteet liittyen markkinastrategiaan, kuluttajakäyttäytymiseen, B-to-B- markkinointiin, vastuulliseen liiketoimintaan, nykyaikaiseen markkinointiviestintään sekä jakelukanavaratkaisuihin ja verkostoitumiseen liittyen. Opiskelija myös tunnistaa erilaisten kontekstien vaikutuksen markkinointityön logiikkaan (esim. erot kuluttaja- ja B-to-B markkinoinnin välillä). Opiskelija pystyy käyttämään markkinoinnin käsitteistöä päätöksenteon tukena ja arvioimaan näiden päätösten toimivuutta. Lisäksi opiskelija oppii ryhmätyöskentelyn periaatteita.
Sisältö
Kurssi taustoittaa markkinoinnin oppiainetta mm. seuraavien teemojen kautta: 1) markkinoinnin määritelmiä, käsitteitä ja ilmiöitä, mm. arvonluonti asiakkuuksissa sekä markkinointi erilaisissa toimintaympäristöissä, 2) markkinoinnin strategisia työkaluja ja viimeisimpiä ilmiöitä, mm. palveluvaltaistuminen ja verkostoituminen,3) kuluttajakäyttäytymisen perusteita, 4) markkinointi ja kestävä kehitys, 5) B-to-B markkinointi ja myyntityö, 6) moderni markkinointiviestintä ja digitaalinen markkinointi ja 7) jakelukanavat sekä verkostot.
Suoritustavat
1) viikkotehtävät sekä 2) lopputentti
Toteutustavat
Etäopinnot. Kurssin suorittaakseen opiskelija laatii viikkokohtaiset tehtävät sekä tekee kurssin lopputentin verkkoympäristössä annettujen ohjeiden mukaisesti.
Materiaali
Kurssikirja: Kotler-Armstrong: Principles of Marketing – soveltuvin osin. Eri painokset soveltuvat.
Muu luentomateriaali
Arviointikriteerit
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa 0-5. Numeerisessa asteikossa nolla merkitsee hylättyä suoritusta.
Tentti
Moodle-tentti
Arviointiasteikko
0-5
Lisätiedot
Tämä opintojakso kuuluu myös kauppatieteiden avoimen väylään.
Huomioitavaa
Mikäli olet Oulun yliopiston läsnäolevaksi ilmoittautunut perustutkinto-opiskelija ja opinnot ovat hyväksytyt HOPS:iisi, ovat opinnot sinulle maksuttomat. Mainitsethan ilmoittautumisen yhteydessä tiedekuntasi ja koulutusohjelmasi. Tutustu lisätietoihin koskien opintojen suorittamista maksutta ja perustutkinto-opiskelijan opiskeluoikeutta avoimissa yliopisto-opinnoissa: Perustutkinto-opiskelijan opiskeluoikeus avoimessa yliopistossa
Ilmoittaudu
16.6.2024 mennessä
Ilmoittautuminen on päättynyt.
Jos olet ilmoittautumassa väyläopintokokonaisuuteen, tälle kurssille ei tarvitse ilmoittautua erikseen tämän sivun kautta.
Oulun yliopiston perustutkinto-opiskelija, tutustu ennen ilmoittautumistasi tähän: Perustutkinto-opiskelijan opiskeluoikeus avoimessa yliopistossa
Ilmoittautuminen on sitova. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta perumisesta laskutetaan 25 € peruutusmaksua. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai peruminen/keskeyttäminen tehdään koulutuksen alkamisen jälkeen, laskutetaan koko kurssimaksu. Peruutus tulee tehdä aina kirjallisesti. Kurssimaksut ovat ulosottokelpoisia (L 632/1998, 24 §). Kesäyliopisto ei palauta maksuja.